Είσοδος Χρηστών

Διαδραστικά Βιβλία

Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας

Υπουργείο Παιδείας

Σχολικά Νέα

Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Λίγα λόγια για την εκπαιδευτική ρομποτική:
Βασίζεται στις θεωρίες του κλασικού εποικοδομιτισμού (Piaget) και ειδικότερα στην θεωρία του κατασκευαστικού εποικοδομιτισμού που διατύπωσε ο Papert, ο οποίος με απλά λόγια υποστηρίζει πως τα παιδιά οικοδομούν πιο αποτελεσματικά την γνώση όταν εμπλέκονται ενεργά στην σχεδίαση και κατασκευή αντικειμένων που έχουν νόημα γι΄ αυτά.
Όταν τα παιδιά ενταγμένα σε μια ομάδα κατασκευάζουν μία ρομποτική κατασκευή :
  1. συνδυάζουν τη μάθηση με το παιχνίδι,
  2. εμπλέκονται σε μια συνεχή προσπάθεια επίλυσης προβλημάτων που παρουσιάζονται στην κατασκευή και απαιτούν την χρήση μαθηματικών και φυσικής,
  3. αναπτύσσουν το ενδιαφέρον τους για το πώς λειτουργούν οι συσκευές που χρησιμοποιούμε καθημερινά ,
  4. μαθαίνουν προγραμματισμό χρησιμοποιώντας το ελεύθερο πρόγραμμα scratch
  5. μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά
  6. κατανοούν πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους και έτσι γίνονται η γενιά που θα δημιουργήσει καινοτομίες και θα οδηγήσει στην ανάπτυξη τον τόπου μας.
Επειδή πιστεύω πως τα θετικά της ενασχόλησης των παιδιών με την ρομποτική είναι πολλά αποφάσισα να ασχοληθούμε πειραματικά με αυτό το είδος μάθησης .Έτσι κάναμε μια ομάδα παιδιών και αρχίσαμε .Τα παιδιά που συμμετείχαν στην ομάδα ήταν οι μαθητές της Δ΄τάξης Φλώρου Βασιλική, Παπαδόπουλος Αντώνης, Παγώνης Γρηγόρης, Τσιάμης Χρήστος, Τσάτσης Δημήτριος και  Μηλαράς Βασίλης.
Στα πρώτα μαθήματα δημιουργήσαμε κατασκευές με την βοήθεια οδηγιών που βρήκαμε στο διαδίκτυο (σημαντικό ρόλο έπαιξε το ότι ένα από τα παιδιά της ομάδας γνώριζε αρκετά καλά το πρόγραμμα scratch ). Κατόπιν αρχίσαμε να δημιουργούμε δικές μας κατασκευές. Με μία από αυτές τις κατασκευές λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό ρομποτικής με θέμα «Η δική μου πόλη»,που έγινε στην Λάρισα. Η κατασκευή μας ήταν ένας αυτόματος γερανός στο λιμάνι του Βόλου.
Ο απολογισμός για την μέχρι τώρα ενασχόλησή μας με την ρομποτική είναι σίγουρα θετικός ωστόσο υπάρχουν κάποια προβλήματα που μας εμποδίζουν να την εντάξουμε στην ώρα της Ευέλικτης ζώνης ώστε να ασχοληθούν όλα τα παιδιά της τάξης. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το κόστος αφού με έναν πρόχειρο υπολογισμό για κάθε τάξη που θα ασχοληθεί με την ρομποτική χρειάζονται περίπου 1.000 ευρώ για τα υλικά. Ελπίζουμε όμως πως σε βάθος χρόνου όλα τα προβλήματα θα επιλυθούν και θα τα καταφέρουμε.
         
 

Σύνδεση με Facebook

Επισκέπτες

94376
Σήμερα :Σήμερα :12
Εβδομάδας :Εβδομάδας :109
Συνολικά :Συνολικά :94376
Χρήστες on-line 1

Ημερομηνία & Ώρα

Thursday, 25 Απρίλιος 2024

Ο καιρός στην πόλη μας

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Σερφάρετε με ασφάλεια